Daily bulletin Italy

verslag 'uitwisseling Italië '
Door ISA RIETVELD

dag 1.              25 mei Zondag

Om half 4 verzamelde we op Rotterdam Airport. We namen afscheid en de reis kon beginnen. We vlogen met Transavia en de reis duurde ongeveer 1 uur en 50 minuten.

Toen we aankwamen moesten we nog 45 minuten wachten totdat de bus kwam. We kwamen rond 12 uur aan in Montecompatri. En zagen daar voor het eerst onze gastgezinnen.

dag 2.              26 mei Maandag

Vandaag heb ik een les mee gevolgd en dat was godsdienst daarna, kregen we een welkomstwoordje en zagen we de andere partnerlanden. Na het welkomstwoordje gingen we naar die burgermeester die ons ook welkom heette we kregen daar nog wat te eten en we gingen weer veder. Om een stads wandeling te maken na de stadswandeling gingen terug naar school en daar kregen we een lunch. Na de lunch ging je weer mee met je gastgezin. S'avonds heb ik pizza gegeten en een film gekeken.

dag 3.              27 mei Dinsdag

Half 9 verzamelde we bij de parkeerplaats want, we gingen vandaag naar Rome.
We hebben in Rome de St. Pieterskerk bekeken. En we zijn er ook naar binnen geweest.
Na het bezoek aan de kerk gingen we naar een pleintje daar mocht je nog 20 minuten rond lopen en daarna, gingen we terug naar Montecompatri. Toen we aankwamen ging ik met het meisje naar een pleintje waar ook allemaal andere meisjes waren dat was echt heel gezellig.
S'avonds heb ik lasagne gegeten.

Dag 4.              28 mei Woensdag

Vandaag gingen we weer naar Rome. We zijn daar langs het colloseum gelopen . En kregen daarna een stadswandeling. Wij liepen nog naar een tempel (pantheon). Daarna zijn we getrakteerd op een ijsje. We moesten verzamelen bij de Spaanse trappen want, daarnaast stond het Keats en Shelley huis wat we bekeken hebben. Na het bezoek mochten we gaan shoppen. In de avond heb ik spaghetti met mosselen op.

dag 5.              29 mei Donderdag

Vandaag heb ik 3 lessen meegedraaid en dat waren: Aardrijkskunde, techniek en gym.
Daarna gingen we naar de basisschool waar we een lunch kregen wat bestond uit pizza en patat. Na de lunch gingen we aan het project werken. Na het project gingen we spelletjes doen en daarna, kwamen de gastgezinnen en gingen we bbq'en. Het was een leuke laatste dag.

dag 6               30 mei Vrijdag.

Ben vandaag om 5 uur opgestaan want, om 6 uur verzamelde we op de parkeerplaats. Daar namen we afscheid van de gastgezinnen en gingen richting huis.
Rond 12 uur waren we weer terug op Rotterdam airport. Waar we onze ouders weer zagen. Het was een mooi ervaring.

Naar Italië door Tatum vd Ark

Zondag 25 mei

Om 4 uur moesten we op het vliegveld van Rotterdam staan. De dag dat we naar Italië gingen... Toen we eenmaal incheckt waren, kregen we te horen dat we een uur vertraging hadden omdat de gordel van de piloot defect was... Toen zaten we in het vliegtuig, twee uur duurde het en toen waren we al in Italië. Toen we eenmaal uit het vliegtuig waren, waren we onze koffers kwijt. Na een half uur zoeken hadden we ze gevonden hoor. Toen was het wachten op de bus om naar de parkeerplaats van de basisschool te gaan.

We kwamen we aan op de parkeerplaats. Iedereen had zijn gastgezin gevonden, maar ik was nog steeds aan het zoeken. Die van mij waren te laat... Toen ze er na een kwartier waren, ging ik gelijk naar het his van het gastgezin. Daar leerde ik de broer en de zus van Rachele kennen. Ik had nog typische Nederlandse cadeautjes gekocht in Nederland, die ik toen ook gelijk gegeven had.  En toen ging ik naar bed, me eerste nacht in Italië.

Maandag 26 mei

We moesten vroeg opstaan en ik kreeg gelijk een ontbijt wat bestond uit een kop chocolademelk en minicrackers die je dan vervolgens in de chocolademelk moest dopen. Toen gingen we naar school. Ik werd gebracht door de tante van Rachele. We moesten eerst een uur in de les zitten en daarna werd ik uit de klas gehaald en kregen we de ontmoeting met de burgermeester. Toen zaten we op het schoolplein te wachten tot ik weer met Rachel naar huis kon gaan.

Dinsdag 27 mei

Vandaag gingen we naar Rome. We gingen naar de kerk Sint-Pieterskerk en daarna mochten we nog shoppen en toen raakten Milou en ik de groep kwijt en toen hadden we ze even later weer gevonden doordat mevrouw Heerkens ons hielp.

Woensdag 28 mei

Vandaag gingen we weer naar Rome toe en kregen we een rondleiding in Keatshuis, ook zijn we langs het Colosseum gelopen.

Donderdag 29 mei

Vandaag zijn we weer naar school toe gegaan en deden we spelletjes zoals spijkerpoepen op een andere basisschool. Toen hadden we nog een BBQ.

Vrijdag 30 mei

Vandaag zijn we weer naar Nederland gegaan met het vliegtuig en hebben we afscheid genomen van het gastgezin.